دفاع شخصی
گزارش خبرنگار مهر از توكیو؛

صعود دو جودوکار نابینای ایران به مرحله نیمه نهایی پارالمپیک

صعود دو جودوکار نابینای ایران به مرحله نیمه نهایی پارالمپیک

وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده دو جودوکار ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو به مرحله نیمه نهایی این بازی ها صعود کردند.



به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، مسابقات جودو نابینایان بازی های پارالمپیک امروز یکشنبه در سالن «نیپون ودوکان» درحال برگزاری است و ایران ۲ نماینده در دسته های منهای ۹۰ و به اضافه ۱۰۰ دارد.
وحید نوری که در دسته منهای ۹۰ کیلوگرم مدال طلا قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود و در اولین مبارزه خود به مصاف سیلوا رفت و توانست با امتیاز ایپون حریف راضربه فنی کرد. نوری با این برد به جمع چهار نفر برتر مسابقات صعود کرد.
او نفر دوم رنکینگ وزن منهای ۹۰ کیلوگرم و یکی از شانس های کسب مدال برای کاروان ایران محسوب می شود. حریف اصلی نوری در این تورنمنت «الکساندر نازاینکو» اوکراینی نفر نخست دسته منهای ۹۰ کیلوگرم است.
مسابقات مرحله یک نیمه نهایی این رقابت ها تا دقایق دیگر انجام خواهد شد. همین طور محمد رضا خیرالله زاده نماینده ایران در وزن100+ کیلوگرم جودوی پارالمپیک توکیو، با پیروزی بر حریفی از جامائیکا به دور نیمه نهایی رقابت ها صعود کرد. خیرالله زاده ۲۶ ساله که علاوه بر نقره پارالمپیک آسیایی جاکارتا، مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد، برای غنی کردن کلکسیون افتخارات خود با انگیزه فراوان و به قصد صید مدال طلای پارالمپیک با روحیه بالا مبارزه خودرا شروع کرد. وی در مبارزه ای هشیارانه موفق شد در کمتر از دو دقیقه با ضربه فنی" ایپون" برحریف خود غلبه کند و امیدها را برای تسخیر سکو و کسب مدال پر رنگ نماید. خیرالله زاده در مرحله بعد( نیمه نهایی) رقابتها باید به مصاف برنده جودوکار باتجربه آذربایجان با کره جنوبی برود.

1400/06/07
14:31:54
5.0 / 5
636
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد