دفاع شخصی
طباطبایی:

بودجه ورزش متناسب با جایگاه آن نیست

بودجه ورزش متناسب با جایگاه آن نیست

رئیس فدراسیون کاراته اظهار داشت: بودجه ورزش ایران از همان ابتدا متناسب با جایگاهش نیست و باید در اینباره فکری اساسی صورت گیرد تا ورزشکاران و مربیان دغدغه مسائل ابتدایی خویش را نداشته باشند.



سید حسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح شده در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، اظهار نمود: یکی از مباحث مهم در جلسه مجمع، تعیین تکلیف زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود، خیلی از افراد حاضر در جلسه نقطه نظرات خویش را اعلام کردند، برخی معتقد بودند باید هر چه زودتر انتخابات برگزار گردد و در مقابل، برخی دیگر هم معتقد بودند به علت در پیش بودن بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی، بهتر است کار توسط همین مجموعه دنبال شود و انتخابات به پس از این رقابت ها موکول گردد. بر همین مبنا هم رای گیری انجام شد که در نهایت بیشتر اعضای مجمع با برگزاری انتخابات بعد از رویدادهای پیش رو و در مهر سال آینده موافقت کردند.

رئیس فدراسیون کاراته، اضافه کرد: این اعتقاد هم از جانب برخی اعضا وجود داشت که برای دوره های دیگر هم بهتر است انتخابات بعد از بازی های آسیایی باشد و اینطور نباشد که ۳ ماه مانده به این رویدادها انتخابات برگزار و برنامه ها گرفتار خلل شود.

وی ضمن اشاره به اختلافات مطرح شده در مجمع بر سر مسائل مالی، اظهار داشت: نکته مهم در این باره این است که همه فدراسیون ها و همچون فدراسیون کاراته با مشکلات و محدودیت های مالی مواجهند اما آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بودجه ورزش از قدیم متناسب با جایگاه و نیازهای آن بسته نشده و با این نرخ ارز و مسافرت های خارجی که ورزشکاران باید اعزام شوند، این میزان بودجه واقعا پاسخگوی ورزش کشور نیست.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ورزش پدیده ای اثرگذار و مهم در هر جامعه برای افزایش شور و نشاط اجتماعی است و باید با عنایت به جایگاهی که دارد مورد توجه و حمایت قرار گیرد. لازم است فکری اساسی در این باره صورت گیرد تا ورزشکاران و مربیان ما دیگر دغدغه نیازهای اولیه خویش را نداشته باشند. وقتی ورزشکار ما که به مدال المپیک و جهانی می رسد، خویش را در مقام مقایسه با ورزشکاران مدال آور کشورهای دیگر قرار می دهد، متوجه فاصله ها می شود و به این نتیجه می رسد که ورزشکاران دیگر کشورها، آرامش بیشتری از حیث امکانات و مسائل مالی دارند.

رئیس فدراسیون کاراته، در ادامه درباره انتقاد شدید علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از مشکلات مالی این فدراسیون و کمبود بودجه، اظهار داشت: بنده با نظر آقای دبیر در خصوص وجود مشکلات مالی موافق و هم نظر هستم اما مخالف نحوه بیان و شیوه مخاطب قرار دادن او هستم چون که ما همگی در محیط ورزش فعالیت می نماییم و باید مسائل و مشکلات موجود را بشکلی مطلوب بیان نماییم. من با دبیر بر سر چالش های مالی فدراسیون ها موافقم اما درباره نحوه ابراز این مشکلات، اختلاف نظر دارم.

وی درباره دیگر انتقاد دبیر در خصوص ضرورت تغییر بعضی از افراد حاضر در هیات اجرایی کمیته المپیک، اظهار داشت: در همه جای دنیا همین است. ما اگر بخواهیم افراد علی البدل هم جانشین نماییم، آنها هم دیگر رئیس فدراسیون نیستند. اگر بخواهیم انتخابات هم بگذاریم، نمی گردد که فقط انتخابات هیات اجرایی را برگزار نماییم.

طباطبایی در انتها در پاسخ به این سؤال که تعویق انتخابات کمیته المپیک تا مهر سال آینده را به نفع یا ضرر ورزش ایران می داند، اظهار داشت: به هر حال نظر غالب اعضای مجمع این بود و ما هم به رای مجمع احترام می گذاریم.




1400/12/21
19:59:13
5.0 / 5
405
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد