دفاع شخصی
بسحاق:

دست تکواندوی ایران خالی شده است

دست تکواندوی ایران خالی شده است

به گزارش دفاع شخصی مربی پیشین تیم ملی تکواندو با تکیه بر اینکه هدفم میدان دادن به جوانان در تیم ملی خواهد بود، اظهار داشت: عملکرد نفرات اصلی تیم ملی در جام ریاست فدراسیون جهانی فاجعه بود.


علی محمد بسحاق در گفت و گو با ایسنا، درباره ارائه برنامه های خود به کمیته فنی فدراسیون تکواندو بعنوان یکی از گزینه های به دست گرفتن هدایت تیم ملی، اظهار نمود: چهارم یا پنجم فروردین اعلام نمودند که برنامه خودرا برای ارائه به کمیته فنی آماده نماییم. به همین دلیل نیز روز گذشته(سه شنبه) بنده به همراه آقایان مقانلو، زوار و عسکری هر کدام بصورت جداگانه، برنامه خودرا تا بازی های آسیایی به کمیته فنی ارائه دادیم.
این مربی تکواندو اشاره کرد: به سبب هم زمانی یا فاصله کم برخی مسابقات بین المللی هم چون قهرمانی آسیا با گرندپری ایتالیا و بازی های آسیایی با بازی های کشورهای اسلامی، مقرر است ۲ تیم ملی "الف" و "ب" با ۲ کادر مجزا تشکیل گردد. بعد از بازی های آسیایی نیز یک تیم ملی با یک کادر فنی برای مسابقات جهان و دیگر رویدادها به کار خود ادامه خواهد داد.
او درباره مهم ترین برنامه های خود در صورت به دست گرفتن هدایت تیم ملی، اظهار داشت: تکواندوی ایران نیاز به پوست اندازی دارد و اساسا هدف من استفاده از جوانان و میدان دادن به نفرات جوان و آینده دار خواهد بود. متاسفانه در ۲ سال قبل به سبب شیوع کرونا، نوجوانان به هیچ مسابقه ای اعزام نشدند و می توانیم بگوییم شیوع کرونا، ۲ نسل از تکواندوی ایران را سوزاند. مسابقات آسیایی اوایل خرداد برگزار می گردد و فرصتی برای اعزام نفرات جوان به تورنمنت های بین المللی برای کسب تجربه نداریم، بنا بر این اعزام مستقیم جوانان به قهرمانی آسیا ریسک بالایی دارد و نیاز به شجاعت دارد. با این وجود من این ریسک را قبول می کنم و هدفم میدان دادن به جوانان خواهد بود.
بسحاق اضافه کرد: برای رقابت های گرندپری ایتالیا که هم زمان با قهرمانی آسیا برگزار می شود، نیز گرفتار مشکل هستیم، چونکه فقط نفرات تا سی ام رنکینگ می توانند به این رقابت ها اعزام شوند و هم اکنون فقط یکی دو نفر از ایران امکان حضور در این رویداد را دارند، آرمین هادی پور که دوران نقاهت خودرا می گذراند و تنها سجاد مردانی و سروش احمدی زیر رتبه ۳۰ قرار دارند و می توانند عازم این رویداد شوند که این مساله برای تکواندوی ایران خیلی بد است. ما باید در ۴ وزن المپیکی حداقل در هر وزن ۲ نفر داشته باشیم تا بتوانیم برنامه های مان را جلو ببریم.
مربی پیشین تیم ملی، درباره وضعیت تکواندوی ایران برای حضور در بازی های آسیایی، اشاره کرد: دست تکواندوی ایران خالی شده است و واقعا گرفتار مشکل هستیم. برای بازی های آسیایی طبیعتا فرصت بیش تری داریم و می توانیم بچه ها را به تورنمنت های بیش تری اعزام نماییم. نفرات اصلی تیم ملی عملکرد خوبی در مسابقات بین المللی که در ایران انجام شد نداشتند و تنها در جام ریاست به یک طلا رسیدند که فاجعه بود. ما چاره ای جز میدان دادن به جوانان نداریم و امیدوار هستم کادر فنی هر چه سریع تر معرفی و اردوهای تیم ملی باتوجه به فرصت کم تا رویدادهای پیش رو، بلافاصله شروع شود.




منبع:

1401/01/17
21:47:23
5.0 / 5
814
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد