دفاع شخصی

درگیری فدراسیون های کشتی و بوکس به کجا رسید؟

درگیری فدراسیون های کشتی و بوکس به کجا رسید؟

رئیس فدراسیون بوکس ایران درباره آخرین وضعیت از واگذاری سالن بوکس آزادی توسط شرکت توسعه به فدراسیون کشتی صحبت کرد.



حسین ثوری در گفتگو با ایسنا، درباره برگزاری رقابت های بوکس قهرمانی جوانان کشور در مشهد توضیح داد: از روز سه شنبه مسابقات را به میزبانی خراسان رضوی آغاز کرده ایم. ۳۱ استان، در چارچوب ۳۱ تیم و ۲۰۱ بوکسور جوان در این رقابت ها حضور پیدا کرده اند. چیزی حدود ۵۰ مربی و سرپرست، ۳۰ داور و ۱۰ کادر اجرایی هم در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به ما کمک می کنند که جا دارد از همه این حدودا ۳۰۰ نفر تشکر کنم. هدفگذاری ما هم برای تشکیل تیم ملی جوانان با بهترین نفرات برای مسابقات قهرمانی جهان و آسیا است که چند ماه آینده پیش رو داریم.

او درباره شرایط میزبانی هم اظهار داشت: آن چیزی که هست مشهد نزدیک به ۳۰ سال است قهرمانی کشور را میزبان نبوده و پس از ۳ دهه تمام امکانات خویش را تجمیع کرده تا بهترین میزبانی را رقم بزند. بنده شخصا اینجا (مشهد) هستم و تا این لحظه مشکل خاصی نداشته ایم. البته برخی تیم ها باید با سهمیه اعلامی می آمدند تا این مشکلات معدود هم پیش نمی آمد. برخی تیم ها با بوکسورهایی بیشتر از سهمیه خود آمده اند که کمی برای هیات مشکل ساز بود و گاها بی برنامگی بوجود می آورد. استانهای ما باید رعایت نمایند.

رئیس فدراسیون بوکس ایران درباره زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و آسیای جوانان هم اظهار داشت: ما اوایل آبان مسابقات جهانی را به میزبانی اسپانیا پیش رو داریم و پس از یک ماه قهرمانی آسیا برزگار خواهد شد که فعلاً میزبان آن معلوم نیست.

او درباره آخرین وضعیت واگذاری خانه بوکس آزادی به فدراسیون کشتی هم توضیح داد: متاسفانه این مورد یک اتفاقی بود که آقایان تشخیص دادند سالن ما را به کشتی بدهند. علیرغم همه پیشرفت ها در چند سال گذشته متاسفانه بوکس دراین زمینه نادیده گرفته شد و ما از مقام عالی وزارت خانه و کمیته ملی المپیک خواهش می نماییم بر مبنای رویکرد درستی برای بوکس که یک رشته المپیکی است تصمیم بگیرند. به بوکس ظلم کرده اند.

ثوری اظهار داشت: ما ثابت کردیم که می شود در عرصه جهانی و المپیک موفق باشیم. با عنایت به برنامه و تلاش ها انتظار داریم نوع نگاه به این ورزش هم بشکلی صورت بگیرد که حق ما را نخورند. هیچ گونه گله مندی از کشتی ندارم چون مسیر خودش را طی می کند، هر کسی هم جای فدراسیون کشتی بود وقتی یک جایی را پیشنهاد می کنند بر مبنای توانمندی و ظرفیت خود تکمیل می کند تا از آن بهره برداری کند. اما درد ما این است که هم اکنون حق بوکس را به علت نداشتن رسانه خورده اند. جامعه این رشته توقع دارند که بعنوان یکی از فرزندان ورزش کشور به این رشته هم توجه گردد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا تا به این لحظه پیگیری های فدراسیون بوکس برای بازگرداندن این سالن نتیجه مثبتی داشته است؟ توضیح داد: ما فعلاً درخواست کرده ایم کمک کنند تا این مورد مدیریت شود. توقع می رود با درایت بهتر این مورد ساماندهی گردد تا حق بوکس را پایمال نکنند. این تصمیم اصلا با انصاف جور درنمی آید. طبق تفاهم نامه هایی که ۱۸ - ۱۹ سال پیش بوده این مکان برای فدراسیون بوکس است. اولویت ما این است که با درخواست ها و جلسات محترمانه برای این مورد تصمیم درستی گرفته شود.

ثوری ضمن اشاره به مشکلات پایه ای رشته المپیکی مثل بوکس خاطرنشان کرد: ما رشته ای المپیکی هستیم و از شهریور هم همه تیم های ما در همه رده های سنی وارد اردو خواهند شد. چهره خوبی ندارد که یک رشته پر طرفدار مثل بوکس که مدال هیا زیادی در المپیک و مسابقات جهانی دارد، خوابگاه نداشته باشد. امیدواریم این کمبودها برای بوکس برطرف شود.





منبع:

1401/04/17
20:14:23
5.0 / 5
397
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد