دفاع شخصی
اعزام حق من بود؛

دارابیان پس از کنار گذاشته شدن از گزینشی المپیک: شانس سهمیه بودم

دارابیان پس از کنار گذاشته شدن از گزینشی المپیک: شانس سهمیه بودم

به گزارش دفاع شخصی، دختر سنگنوردی ایران که از ترکیب تیم اعزامی به مرحله دوم رقابت های گزینشی المپیک کنار گذاشته شد، می گوید: حضور در این رقابت ها حقی بود که از او گرفته شد در صورتیکه شانس کسب سهمیه را داشت.



به گزارش دفاع شخصی به نقل از مهر، محیا دارابیان یکی از سه سنگنورد ایران است که از جانب فدراسیون بین المللی کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجاز به حضور در رقابت های گزینشی المپیک شد. به همین دلیل او همراه با رضا علیپور و الناز رکابی یک ماه پیش در اولین مرحله این رقابت ها به میزبانی شانگهای شرکت کرد اما نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند و با کسب رده بیستم پایان یافت.
ارزیابی این عملکرد در کمیته فنی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی منجر به کنار گذاشتن این سنگنورد ۲۰ ساله ایران از مرحله دوم رقابت های گزینشی المپیک شد که هفته آتی در بوداپست شروع می شود. این در حالیست که دارابیان تاکید دارد همچنان شانس کسب سهمیه را داشت و میخواست آخرین شانس خودرا برای این مهم امتحان کند.
در شانگهای با کسانی رقابت کردم که تجربه بالایی داشتند
این ملی پوش سنگنوردی ماده سرعت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت های شانگهای اولین مرحله توزیع سهمیه المپیک بود که با حضور ۳۲ نفر از بهترین های جهان در سنگنوردی برگزار گردید، کسانی که تجربه بالایی از حضور در مسابقات قهرمانی جهان و گاهی المپیک داشتند. من در رقابت با این سنگنوردان برای کسب سهمیه تلاش کردم.
عملکردم می توانست بهتر باشد
دارابیان اشاره کرد: عملکردم شاید می توانست بهتر باشد اما باید این را در نظر داشت که مسابقات شانگهای و بوداپست در حقیقت یک رویداد هستند که که برای آن دو بازه زمانی متفاوت و دو شهر و کشور مختلف در نظر گرفته شد. مجموع امتیازات این دو رویداد تعیین کننده وضعیت سنگنوردان برای ورود به المپیک می شود نه فقط یکی از آنها.
امیدوارم به تکرار رکورد تمرینات و المپیکی شدن بودم
وی که قبل از این گفته بود اگر در مسابقات گزینشی المپیک رکورد تمریناتم را بزنم، میتوانم صاحب سهمیه شوم، اشاره کرد: واقعا امیدوار بودم که در بوداپست با تجربه ای که از مسابقات شانگهای گرفتم، رکورد تمریناتم را بزنم. در این صورت حتما شانس کسب سهمیه را داشتم اما فدراسیون صلاح دید که من را اعزام نکند.
رکوردی که دختر سنگنورد ایران را به پاریس می رساند
دختر سنگنورد ایران اشاره کرد: بطورمثال اگر به بوداپست اعزام می شدم و رکورد ۶ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه را ثبت می کردم حتما سهمیه می گرفتم. البته در ماده سنگنوردی واقعا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و صدم ثانیه ها وضعیت سنگنوردان را تغییر می کند اما من این رکورد را در اردوهای تمرینی زده ام.

محیا دارابیان با وجود کسب مجوز حضور در رقابت های گزینشی المپیک، از اعزام به مرحله دوم این مسابقات کنار گذاشته شد
بر روی کاغذ شانس کسب سهمیه بودم
«شخصا درخواستی از فدراسیون برای اعزام نداشتید؟»، دارابیان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این درخواست را داشتم. حتی از داور بین المللی فدراسیون خواستم که بطور دقیق تشریح کند که توزیع سهمیه چگونه و بر چه اساس به انجام می رسد. طبق این روند من حداقل بر روی کاغذ شانس کسب سهمیه داشتم.
نمی خواستم مسابقات گزینشی برایم نیمه کاره شوم
وی در واکنش به این که «با این اوصاف چرا تصمیم به حذف شما از اعزام به بوداپست گرفته شد؟»، اظهار داشت: واقعا نمی دانم. خودم خیلی دوست داشتم به مرحله دوم مسابقات گزینشی هم اعزام شوم به ویژه که برای کسب مجوز در این رقابت ها خیلی زحمت کشیده بودم و دوست داشتم تا پایان راه را بروم. نمی خواستم حضورم در رقابت های گزینشی نیمه کاره بماند.
درخواستم را مطرح کردم اما قبول نکردند
دارابیان دراین زمینه تصریح کرد: سال قبل در چند رویداد شرکت داشتم و بواسطه عملکردی که در آنها داشتم، از طرف فدراسیون جهانی مجوز حضور در رقابت های گزینشی المپیک را به دست آورد. هر سنگنوردی مجاز به شرکت در رقابت های گزینشی نبود. فقط ۳۲ نفر می توانستند وارد مسابقات شوند و من هم یکی از آنها بودم. گفتم که دوست دارم در مرحله دوم مسابقات گزینشی هم شرکت کنم اما قبول نکردند. شرایط اعزام با هزینه شخصی هم نبود.
اعزام به بوداپست حق من بود
دختر سنگنورد ایران اشاره کرد: حضور در مسابقات گزینشی بوداپست حق من بود. خیلی زحمت کشیده بودم تا مجوز آنرا بگیرم و دوست داشتم تا آخرین لحظه برای کسب سهمیه تلاش کنم اما با تصمیمی که گرفته شده است، حسرتش به دلم ماند. مدام تو ذهنم مرور می کنم که اگر به بوداپست اعزام می شدم، می توانستم سهمیه بگیرم. کاش اعزام می شدم نهایت سهمیه نمی گرفتم اما مطئن بودم که تمام تلاشم را داشته ام.
تقدیر از حمایت های رئیس فدراسیون
وی با اعلان اینکه تمریناتش را برای رویدادهای دیگر پیگیری می کند، اظهار داشت: رئیس فدراسیون کوهنوردی (رضا زارعی) سال قبل حمایت های زیادی داشتند که منجر به کسب سهمیه مجوز برای حضور در مسابقات گزینشی شد. قدردان این زحمات و حمایت ها هستم. من که به بوداپست اعزام نمی شوم اما امیدوار هستم رضا علیپور و الناز رکابی بتوانند در آخر مرحله دوم گزینشی المپیک صاحب سهمیه شوند.
رویدادهای پیش رو
دارابیان اشاره کرد: مسابقات داخل سالن آسیا آبان در تایلند برگزار می گردد و برای این مسابقات آماده می شوم. البته شهریور هم رقابت های دانشجویان جهان برگزار می گردد اما هنوز اعزام مان به این رویداد قطعی نیست.


منبع:

1403/03/21
10:52:53
5.0 / 5
212
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد