با اتمام جام جهانی بوکس، علی حبیبی نژاد با دست یافتن به مدال برنز بوکس رکورد طلسم وار 30 ساله ایران را شکست
به گزارش دفاع شخصی به نقل از خبر آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون بوکس، دومین دوره رقابتهای جام جهانی بوکس با حضور بیشتر از ۴۰ کشور و حدود ۳۰۰ بوکسور در شهر گویانگ چین برگزار شد؛ رویدادی که تیم ملی بوکس ایران در آن با ۵ نماینده مرد و برای اولین بار با ۲ بوکسور زن حضور یافت.
در پایان این رقابت ها، کاروان بوکس ایران با کسب یک نشان برنز تاریخی توسط «علی حبیبی نژاد» در وزن ۶۵ کیلوگرم، بعد از ۳۰ سال بار دیگر بر سکوی جهانی ایستاد و طلسم دیرینه این رشته را شکست.
حبیبی نژاد در راه رسیدن به مدال، در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شد. او سپس در مبارزه ای قدرتمند موفق شد نماینده مکزیک را در راند سوم ناک اوت کند و در ادامه هم با عرضه نمایشی چشم گیر، بوکسور انگلیس را شکست داد و به مرحله نیمه نهائی راه پیدا کرد.
نماینده کشورمان امروز شنبه در دیدار نیمه نهائی مقابل حریف قدرتمند آمریکایی قرار گرفت. این مبارزه در حالی با نتیجه ۴ بر ۱ در راند اول به سود بوکسور ایرانی پیش رفت که در نهایت در دو راند دیگر علیرغم مبارزه جذاب و دیدنی حبیبی نژاد رای داوران به سود حریف آمریکایی اعلام گردید و حبیبی نژاد به نشان برنز تاریخی بسنده کرد.
با این مدال، بوکس ایران بعد از سه دهه بار دیگر به جمع مدال آوران جام جهانی بازگشت؛ آخرین بار این افتخار با کسب دو نشان برنز توسط کوروش مولایی و سید ابراهیم موسوی رقم خورده بود.
هدایت تیم ملی بوکس مردان بر عهده همایون امیری است و محمدرضا قارونی به عنوان مربی او را همراهی می کند.
در بخش زنان هم راضیه طهماسبی فر به عنوان مربی و فروتن گل آرا به عنوان مدیر فنی حضور دارند. چگینی هم سرپرستی کاروان اعزامی به گویانگ را بر عهده داشت.
ترکیب تیم مردان ایران شامل مهدی کاظمی (۵۵ کیلوگرم)، علی حبیبی نژاد (۶۵ کیلوگرم)، قاسم حمزه (۷۰ کیلوگرم)، محمد نورانی (۷۵ کیلوگرم) و امیر اسماعیلی (+۹۰ کیلوگرم) بود. در قسمت بانوان هم سوزان جونگی (۵۱ کیلوگرم) و سارینا نقش (۶۵ کیلوگرم) نماینده ایران بودند.