دفاع شخصی
آقا تختی ۹۰ سالگی ات مبارك

برای پهلوانی كه نقش بازی نكرد!

برای پهلوانی كه نقش بازی نكرد!

به گزارش دفاع شخصی او كه رفت خیلی ها آمدند، مثل او مدال ها درو كردند، از سكوهای جهانی و المپیك بالا رفتند و افتخار آفریدند، اما هیچكدام جهان پهلوان نشدند، خواستند اما نتوانستند؛ ˮتختیˮ شدن فقط هنرˮغلامرضاˮ بود!


به گزارش دفاع شخصی به نقل از ایسنا، هر ساله آمدن و رفتنش را پاس می داریم تا در روزگاری که سخت محتاج مروت و جوانمردی است، به داشتن پهلوانی مرد و مردم دار ببالیم، پهلوانی که شعار نداد، نقش بازی نکرد، در خلوت همان بود که در عیان و این شد راز جاودانه شدنش.

غلامرضا تختی پنجم شهریور ماه سال ۱۳۰۹ در محله خانی آباد در جنوب تهران، چشم به جهان گشود، به عشق مردم پنجه در پنجه حریفان انداخت و بارها از سکوهای افتخار بالا رفت، او مدال هایش را از مردمی می گرفت که حتی باخت و شکست جهان پهلوانشان را پیروزی می دیدند و پرشورتر از همیشه به استقبالش می رفتند. چه در میدان مبارزه و چه در کوچه و بازار مردانگی و مردمداری را از یاد نبرد و برای گرفتن پست و قدرت به هر روشی متوسل نشد. نقش بازی نکرد، دستگیری از نیازمندان را در بوق و کرنا نمی کرد، همه ثروتش را برای مردم داد تا خنده ای بر لب یتیمی بنشاند و گرفتاری را شاد کند؛ این بزرگ ترین ثروت و دلخوشی غلامرضا بود.
تختی یک مدال طلا، دو نقره و یک مقام چهارمی المپیک، یک طلا و دو نقره قهرمانی جهان به همراه طلای بازی های آسیایی را در کارنامه زرین و پرافتخار خود دارد، اما این ویترین پر مدال کمترین نقش را در ماندگاری نام تختی در بین ده ها قهرمان جهان و المپیک بعد از نیم قرن داشته و آنچه نام تختی را بر دل ها حک کرده چیزی جز سادگی، صداقت، مردمداری، مهربانی، مروت و دستگیری تختی نیست.
تختی زمینی نبود، وقتی عرصه بر او تنگ شد، دیگر نمی توانست مثل همیشه پاسخگوی نیازهای مردمش باشد، مردمی که دل بر او بسته بودند و تختی امیدشان بود، همین بزرگ ترین عامل رفتن و پرکشیدنش شد در ۳۷ سالگی؛ در اوج محبوبیت و در اوج تنهایی!

در هیاهوی این روزها، در بین انبوهی از اتفاقات و تلخی های روز گار که همه را غرق در خود کرده تا هر بامداد چشمانمان را زیر آواری از مشکلات باز نماییم، بجنگیم و شب هنگام با ترس از فردایی بدتر چشم ها را بر روی هم بگذاریم، فرا رسیدن ۹۰ سالگی جهان پهلوان و مرور مردانگی های وی مرحمی است کوتاه بر زخم های عمیق مان!
تک گل باغ پهلوانی ۳۷ بهار را بیشتر ندید اما همین عمر کوتاه را به عشق مردم و برای آنها زیست و در آخر هم بخاطر مردمش آسمانی شد.
کاش بودی تا دلخوشی مردمت باشی.
"تولدت مبارک جهان پهلوان"




منبع:

1399/06/08
21:52:09
5.0 / 5
1349
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد