دفاع شخصی

پارگی رباط شانس مدال المپیك ایران تصمیم فدراسیون پزشكی تا چه حد درست بوده است؟

پارگی رباط شانس مدال المپیك ایران تصمیم فدراسیون پزشكی تا چه حد درست بوده است؟

به گزارش دفاع شخصی تشدید صدمه دیدگی چهره المپیکی تکواندوی ایران و در نهایت پارگی رباط صلیبی در شرایطی رخ داده که فدراسیون پزشکی ورزشی ۵ ماه پیش بعد از انجام MRI اعلام نمود مشکل وی با فیزیوتراپی حل می شود و نیازی به انجام عمل جراحی نیست.


به گزارش دفاع شخصی به نقل از ایسنا، آرمین هادی پور یکی از دو چهره المپیکی تکواندوی ایران و از شانس های اصلی کسب مدال برای ورزش ایران در المپیک توکیو به علت پارگی رباط صلیبی قدامی(ACL) شرایط سختی را برای حضور در المپیک پشت سر خواهد گذاشت. صدمه دیدگی شدید هادی پور در شرایطی صورت گرفت که وی باید تابستان سال آینده برای ایران در المپیک توکیو به روی شیاپ چانگ برود اما این اتفاق نابهنگام تأثیر زیادی بر ادامه فعالیت وی تا فرارسیدن المپیک و سپس حضور در این میدان بزرگ خواهد داشت.
بعد از این اتفاق جلسه بررسی وضعیت هادی پور با حضور مسؤلان فدراسیون تکواندو، سرمربی تیم ملی، مهدی علی نژاد، نصرالله سجادی، پیمان فخری و آرمین هادی پور برگزار شد و مشخص شد فدراسیون پزشکی ورزشی ۵ ماه پیش اعلام نموده وی نیازی به انجام عمل جراحی ندارد اما حالا و بعد از پارگی رباط صلیبی باید سریعا جراحی کند. با عنایت به فاصله اندک تا رقابت های المپیک و نرسیدن هادی پور به این رقابت ها با انجام عمل جراحی، این تصمیم مورد قبول کادر فنی تیم ملی تکواندو قرار نمی گیرد تا هادی پور با همین شرایط و تحت مراقبت های ویژه خویش را برای حضور در توکیو آماده کند.
در حقیقت انجام عمل جراحی در شرایط فعلی سبب از دست رفتن حضور هادی پور در المپیک می شد و بنابراین هادی پور، کادر فنی تیم ملی و مسؤلان فدراسیون تکواندو با انجام عمل جراحی مخالفت کردند.
در انتها هم صورتجلسه ای به امضا می رسد که بر مبنای آن کلیه عواقب این تصمیم با ورزشکار، کادر فنی تیم ملی و فدراسیون تکواندو خواهد بود.
* مروری بر ماجرای صدمه دیدگی هادی پور
بر مبنای اعلام کادر فنی تیم ملی تکواندو، هادی پور در شرایطی که اردوهای تیم ملی به علت شیوع گسترده کرونا تعطیل بود، مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران تمریناتش را به صورت اختصاصی دنبال می کرد اما هنگام تمرین در ساحل گرفتار صدمه دیدگی از ناحیه زانوی پای راست شد.
بعد از این اتفاق وی بلافاصله از راه فدراسیون تکواندو به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه شد تا توسط پزشکان مورد معاینه دقیق قرار گیرد.
فدراسیون پزشکی ورزشی هم بعد از گرفتن MRI با تشکیل کمیسیون پزشکی در تاریخ سوم مهر ماه ۹۹ رسما با انتشار یک خبر اعلام نمود وی نیازی به انجام عمل جراحی ندارد.
در خبر فدراسیون پزشکی ورزشی در تاریخ سوم مهر ماه آمده است:
پیرو درخواست فدراسیون تکواندو از فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد بررسی و درمان آرمین هادی پور تکواندوکار المپیکی کشورمان، کمیسیون پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل جلسه داد.
با عنایت به این که هادی پور از ناحیه زانو گرفتار صدمه دیدگی است در ایام گذشته توسط دو تن از زبده ترین پزشکان کشور، دکتر سهراب کیهانی و دکتر حمیدرضا یزدی معاینه و ارزیابی شد و به علت کسالت استاد دکتر محمد رازی مدارک پزشکی برای ایشان هم ارسال شد.
در ادامه کمیسیون پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور دکتر رضا سعیدی دبیر فدراسیون، دکتر لاله حاکمی نایب رییس بانوان فدراسیون و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو، دکتر مهرشاد پورسعید رئیس کمیته درمان و دکتر مرتضی احمدی متخصص فیزیوتراپی تشکیل جلسه داد.
در این نشست که دکتر رازی و دکتر کیهانی هم به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند بعد از بررسی دقیق نوع صدمه دیدگی و وضعیت زانوی ورزشکار در نهایت اعلام گردید آرمین هادی پور تکواندوکار المپیکی فعلا نیازی به جراحی نداشته فیزیوتراپی و تمرین درمانی در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش دفاع شخصی به نقل از ایسنا، تصمیم فدراسیون پزشکی ورزشی در شرایطی بود که هادی پور بعد از حضور در تمرینات تیم ملی که گاهی اوقات هم همراه با درد در طول تمرینات بود به تمرینات تیمش در لیگ برتر تکواندو پیوست اما در جریان گرم کردن قبل از حضور در مسابقه گرفتار پارگی رباط صلیبی شد.
بدون شک هادی پور بعنوان یکی از بخت های اصلی کسب مدال برای ایران با این تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون پزشکی و اتفاقی که به تازگی رخ داده، باید با شرایطی کاملا دشوار و همراه با احتیاط بسیار زیاد در تمرینات و مسابقه خویش را مهیای حضور در المپیک کند، اتفاقی که در سالهای گذشته برای چهره هایی نظیر باقری معتمد، اسبقی و نصرآزادانی در تیم ملی تکواندو هم رخ داده است.
با عنایت به اهمیت میدان بزرگی به نام المپیک باید بررسی شود آیا این امکان وجود داشت با انجام عمل جراحی در ۵ ماه قبل مانع این اتفاق تلخ برای ورزش ایران شد یا اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی در آن زمان بهترین تصمیم را گرفته است؟




منبع:

1399/12/04
13:36:12
0.0 / 5
785
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد