دفاع شخصی
رئیس هیات بوكس نیروهای مسلح:

لیگ بوكس نظامیان برای نخستین بار در سطح كشور

لیگ بوكس نظامیان برای نخستین بار در سطح كشور

به گزارش دفاع شخصی رئیس هیات بوكس نیروهای مسلح اظهار داشت: برای نخستین بار برنامه لیگ بوكس نظامیان در سطح كشور برنامه ریزی شده است.



به گزارش دفاع شخصی به نقل از مهر، امیر محمد داوود صارمی، رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح اظهار داشت: با برنامه ریزی ها و تلاش انجام شده می خواهیم با تمام قدرت در مسابقات نظامیان جهان (سیزم) شرکت نماییم، در مسابقات انتخابی المپیک جهان، پس از چندین سال که جمهوری اسلامی ایران سهمیه نداشت سال جاری خدا را شکر دو سهمیه المپیکی داشتیم که از ورزشکاران بوکس ارتش بودند و می خواهیم با این ظرفیت خوبی که در بوکس نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، وزارت دفاع، ناجا و بسیج) وجود دارد، پرچم پرافتخار کشورمان را در میادین بزرگ جهانی به اهتزاز درآوریم.
وی افزود: شروع ورزش بوکس ایران در ارتش بوده است و در اغلب کشورهای مطرح، بهترین ورزشکاران این رشته در نیروهای نظامی آن حضور فعالی دارند. بوکس ورزش کاربردی است که با روحیه سلحشوری و نظامی همخوانی دارد.
رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح با اشاره به حمایت صورت گرفته از این هیات ورزشی در ستاد کل نیروهای مسلح، اضافه کرد: حمایت هیات رئیسه محترم ستاد کل، ستاد فرماندهی کل ارتش و سازمان تربیت بدنی آجا و تعامل خوب با فدراسیون بوکس، باعث هموار شدن فضای رشد این رشته شده است. حالا تمام صاحب نظران حوزه بوکس، حساب ویژه ای روی بوکس نظامیان باز کرده اند چون که به جرأت می توانیم بگوییم ۶۵ درصد توان اصلی تیم ملی بوکس مربوط به نیروهای مسلح است.
وی با اشاره به اینکه پارسال با آمادگی که ورزشکاران داشتند مسابقات قهرمانی ارتش خیلی خوب برگزار شد، اضافه کرد: سال جاری در دستور کار داریم که مسابقات قهرمانی سازمان های (ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسیج) برگزار گردد و در کل مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآید.
رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در صدد توسعه این ورزش در دانشگاه ها و مراکز دانش آموزی نظامیان هستیم، اضافه کرد: الحمد الله الان رینگ بوکس در دانشگاه های امام علی (ع)، شهید ستاری، حضرت خاتم الانبیاء (ص) نیروی پدافند هوایی و امام خمینی (ه) نیروی دریایی ارتش فراهم است و همینطور توجه به مراکز آموزشی و پرورش بوکسورهای پایور بخاطر آمادگی جسمانی و فیزیک بدنی این جوانان و به منظور اثربخشی بیشتر در سال های آینده برای حضور تیم بوکس نیروهای مسلح، در دستور کار هیأت بوکس قرار دارد.
امیر صارمی تصریح کرد: طرحی را در نظر گرفتیم که قهرمانان بوکس در حین خدمت سربازی از عرصه قهرمانی دور و گرفتار افت نشوند و در واقع توان بوکس کشور با افت مواجه نشود. بدین منظور در مسابقات قهرمانی بوکس جوانان و امیدهای کشور شخصاً حضور داشتم و اطلاعات لازم را از نفرات اول تا دوم دریافت کردم که در صورت اعزام به سربازی، جذب تیم بوکس نیروهای مسلح شوند. هم اکنون تعامل خوبی با ورزشکاران خودمان داریم و از ظرفیت آنها استفاده می نماییم.
رئیس هیات بوکس نیروهای مسلح به برنامه های این هیات برای ترویج بوکس در بین خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح اشاره نمود و اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هیأت بوکس و فدراسیون بوکس و برگزاری کلاس های مربیگری و داوری بوکس برای کارکنان پایور هستیم. الان پتانسیل خوبی در نیروهای مسلح وجود دارد که می تواند باعث رشد جامعه بوکس شود.
وی با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام میادین ورزشی اظهار داشت: یکی از نکات خیلی خوب که سبب شد در ارتش و دیگر نیروهای مسلح کمترین مبتلایان به بیماری کرونا را داشته باشیم آمادگی جسمانی کارکنان بود؛ هم اکنون بوکسورها در استان هایی که وضعیت قرمز یا زرد دارند در خانه هایشان تمرین و آمادگی جسمانی شان را تقویت می کنند و هیچ گونه تمرینی به صورت تجمعی صورت نمی گیرد و از راه فضای مجازی با آنها در ارتباط هستیم.


منبع:

1399/04/07
21:18:44
5.0 / 5
2305
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد