دفاع شخصی
دبیر فدراسیون جودو:

به دنبال حضور حداكثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم

به دنبال حضور حداكثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم

به گزارش دفاع شخصی صدیقه کعبی زاده می گوید با بررسی و ارزیابی جودوکاران زن، هم اکنون تنها مریم بربط آمادگی حضور در قهرمانی آسیا را دارد و فدراسیون به دنبال حضور حداکثری در این رقابت ها نیست.



به گزارش دفاع شخصی به نقل از ایسنا، مسؤلان برگزاری مسابقات جودوی قهرمانی آسیا با ارسال ایمیلی به مسؤلان فدراسیون جودو ایران مجوز حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را صادر کردند. بر این اساس تیم ایران بعد از مدت ها تعلیق، ۱۸ فروردین در این رقابت ها حاضر می شود.

صدیقه کعبی زاده، سرپرست دبیری فدراسیون جودو و نایب رییس زنان این فدراسیون در گفتگو با ایسنا به برنامه جودوی زنان ایران اشاره و بیان نمود: این موفقیت را به جامعه جودوی کشور تبریک می گویم و از تلاش شبانه روزی آقای میراسماعیلی تشکر می کنم. ما برنامه های ملی را در زمان کرونا و تعلیق، هم پای بسیاری از فدراسیون ها اجرا کردیم؛ در زمینه آموزش از ظرفیت فضای مجازی استفاده و دوره های مربیگری، کارگاه های دانش افزایی، آزمون های ارتقاء کمربند و وبینارهایمان را برگزار کردیم. ضمن اینکه چند پویش جودو در خانه داشتیم، یعنی فعالیت هایمان تحت الشعاع قرار نگرفت و فکر می کنم جزو نخستین فدراسیون هایی بودیم که در زمان انتشار کرونا برنامه ریزی جدیدی انجام داد. از طرفی دیگر جودوی زنان در حوزه مسئولیت های اجتماعی مثل نذر خون، کمک های مومنانه و نذر رهایی هم مشارکت داشت.

او در مورد حضور زنان ایران در مسابقات آسیایی اظهار داشت: خوشبختانه مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا صادر گردیده است. مهلت زیادی نداریم و در کمتر از یک ماه باید راهی رقابت ها شویم، بر این اساس و با عنایت به این که خانم مریم بربط با وجود تعلیق و انتشار کرونا تمرینات خویش را انجام می داد و ما هم او را رصد می کردیم، خوشبختانه از آمادگی خوبی برخوردار می باشد و به قهرمانی آسیا اعزام می شود. مهم حضور قهرمانان ما در مسابقات برون مرزی است اما تمام تلاش خویش را می نماییم تا این ورزشکار در یک برنامه زمان بندی مشخص آمادگی مطلوبی را به دست بیاورد و در مسابقات هم موفق عمل کند.

کعبی زاده در پاسخ به این سؤال که جز بربط جودوکار دیگری از زنان اعزام نمی شود؟ اظهار داشت: با عنایت به انتشار کرونا و محدودیت زمانی، امکان برگزاری اردو و مسابقه انتخابی نداریم، ازاین رو با عنایت به ارزیابی انجام شده از ورزشکاران، خانم بربط می تواند در این زمان کم به سطح مطلوب آمادگی برسد و هم اکنون تنها کسی است که به صورت قطعی اعزام می شود. مهم این است که پس از ۱۸ ماه تعلیق ناعادلانه، در مسابقات شرکت نماییم، پس به دنبال حضور حداکثری نیستیم چون اگر ورزشکاران آماده نباشند، صدمه می بینند.

او در مورد زنان جودوکاری که در مدت تعلیق به سمت رشته های دیگر رفته اند، اظهار داشت: با عنایت به انتشار کرونا شرایط عادی نیست و ما جزو آخرین رشته هایی بودیم که به سختی مجوز فعالیت گرفتیم. در این شرایط اگر ورزشکاری رشته دیگری را برگزیده که آمادگی خویش را حفظ کند، مشکلی ندارد. در شرایط عادی ما هم مقرارت خاص خویش را داریم و ورزشکاری که در سطح حرفه ای کار می کند، حق حضور در رشته های دیگر را ندارد. ما رویکرد جذب داریم نه اینکه جودوکاران را سرخورده نماییم، ازاین رو با آغوش باز از کسانی که به این رشته علاقه دارند و برمی گردند، استقبال می نماییم.

نایب رئیس زنان فدراسیون در مورد تقویم جودوی زنان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: حضور در رویدادهای بین المللی و حتی اردوهای مشترک را در تقویم عملیاتی سال ۱۴۰۰ پیشبینی کرده ایم و در هر مسابقه برون مرزی که بتوانیم، شرکت می نماییم. امیدوارم هر چه زودتر واکسن کرونا به مردم و جامعه ورزش برسد تا این دغدغه هم رفع و فضا برای فعالیتهای فیزیکی بیشتر باز شود، چون سلامتی ملاک عمل ما است.

او در مورد برنامه فدراسیون برای برگزاری مسابقات داخلی جودوی زنان اظهار داشت: لیگ مناطق را اردیبهشت ماه سال آینده برگزاری می نماییم و اگر شرایط انتشار کرونا کنترل شود، به دنبال برگزاری قهرمانی کشور هم هستیم. ضمن اینکه مسابقات دفاع شخصی و رقابت های کاتا را هم در برنامه ۱۴۰۰ داریم.

سرپرست دبیری فدراسیون جودو در مورد تأثیر تعلیق بر افت فنی جودوکاران اظهار داشت: وقتی رشته ای در میادین بین المللی حضور نداشته باشد از نظر فنی افت می کند. کرونا هم این مورد را بدتر کرد، چون فعالیتهای فیزیکی محدود شد. تلاش کردیم در این دوران انگیزه را در قهرمانان خود حفظ نماییم، ازاین رو از راه فضای مجازی تمریناتی را به آنها می دادیم و در ارتباط بودیم. ارتقای فنی مربیان، داوران و ورزشکاران در اولویت فدراسیون جودو است و امیدوارم با کنترل بیماری بتوانیم برنامه های خویش را عملیاتی نماییم. البته هم اکنون هم مناطق مختلف کشور را رصد می نماییم تا برنامه خویش را در محیطی کم خطر اجرا نماییم.





منبع:

1399/12/21
00:38:19
0.0 / 5
1367
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
دفاع شخصی self defense
self-defense.ir - مالکیت معنوی سایت دفاع شخصی متعلق به مالکین آن می باشد